ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Aktualne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: WRG.271.22.2017 - Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie MiędzyrzeczDrukuj informację Zamówienie publiczne: WRG.271.22.2017 - Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz

Szczegóły informacji

WRG.271.22.2017 - Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz

Status: rozstrzygnięty

Tryb: przetarg nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Dostawy

Zamawiający: Gmina Międzyrzecz

Finansowanie: środki obce

Nr UZP: 574165-N-2017

Termin składania ofert / wniosków: 2017-09-01 13:00:00

Termin otwarcia ofert / wniosków: 2017-09-01 13:15:00

Ogłoszono dnia: 2017-08-18 przez Katarzyna Szadkowska

Treść:

Ogłoszenie nr 500050864-N-2017 z dnia 30-10-2017 r.
Gmina Międzyrzecz: Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Projekt pt. "Nowoczesne przedszkola w gminie Międzyrzecz" realizowany na podstawie umowy o dofinansowanie nr: RPLB.08.01.01-08-008/16-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałanie 8.1.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej – projekty realizowane poza formułą ZIT.
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 574165-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 500016412-N-2017, 500017180-N-2017
 
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
 
 
 
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Międzyrzecz, Krajowy numer identyfikacyjny 21096684600000, ul. ul. Rynek  1, 66300   Międzyrzecz, woj. lubuskie, państwo Polska, tel. 957 426 930, e-mail zamowienia.publiczne@miedzyrzecz.pl, faks 957 426 979.
Adres strony internetowej (url): www.bip.miedzyrzecz.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz
Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):
WRG.271.22.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
1.Przedmiotem zamówienia jest zadania pn. „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” dla: - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 3 , 66-300 Międzyrzecz, ul. Mickiewicza 5, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 2, 66-300 Międzyrzecz, ul. Sportowa 1, - Przedszkola w Szkole Podstawowej Nr 4, 66-300 Międzyrzecz, ul. Długa 102, - Przedszkola w Szkole Podstawowej w Kaławie, 66-300 Międzyrzecz, Kaława 92. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią załączniki nr 5A, 5B, 5C, 5D i 5E do SIWZ. Przedmiotowa dostawa jest elementem projektu pt. "Nowoczesne przedszkola w gminie Międzyrzecz" realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr: RPLB.08.01.01-08-008/16-00 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020 w ramach Oś 8. Nowoczesna edukacja, Działanie 8.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej, Poddziałanie 8.1.1. Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej – projekty realizowane poza formułą ZIT. 2. Zamówienie zostało podzielone na pięć części.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV: 39162100-6
 
Dodatkowe kody CPV: 48000000-8, 37523000-0, 37520000-9, 37524000-7, 37524100-8, 37521000-6, 39162110-9, 39292300-8, 22110000-4, 22120000-7, 37441700-8, 37420000-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
 
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1   
NAZWA: Dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnił postępowanie przetargowe na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust.6 ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W postępowaniu na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych” Zamawiający naruszył ustawę Pzp w zakresie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję Jeżeli więc zamawiający opisał przedmiot zamówienia naruszając art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp - dokonał wyboru oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania. Wskazana niezgodność uzasadnia unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup przedmiotowego towaru w zakresie dotyczącej części 1, ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
 
CZĘŚĆ NR: 2   
NAZWA: Dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dla Część 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem kwotę 6 000,00 zł brutto. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
 
 
CZĘŚĆ NR: 3   
NAZWA: Dostawa darów i zestawów Froebel’a
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający unieważnił postępowanie przetargowe na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust.6 ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W postępowaniu na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - część 3 dostawa darów i zestawów Froebel’a” Zamawiający naruszył ustawę Pzp w zakresie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję. Przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp nakłada na zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli więc zamawiający opisał przedmiot zamówienia naruszając art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp - dokonał wyboru oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania. Wskazana niezgodność uzasadnia unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup przedmiotowego towaru w zakresie dotyczącej części 3, ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
 
CZĘŚĆ NR: 4   
NAZWA: Dostawa książek sensorycznych.
Postępowanie / część zostało unieważnione
tak
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację części 4 zamówienia kwotę 4 400,00 zł brutto. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty. Oferta nr 10 złożona przez „CEZAS” Wiesław Halagiera, ul. Śląska 96, 66-400 Gorzów Wlkp. jest jedyną ofertą, która nie podlega odrzuceniu, natomiast jej cena przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
 
 
CZĘŚĆ NR: 5   
NAZWA: Dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji.
 
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 09/10/2017
IV.2) Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT 2385.04
Waluta PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert:  4
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  4
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
 
Nazwa wykonawcy: Infomiks Sp. z o.o., ,
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: Motycz 232A
Kod pocztowy: 21-030
Miejscowość: Motycz
Kraj/woj.: lubelskie

Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:
tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:
nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:
nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 3225.95
Oferta z najniższą ceną/kosztem 3225.95
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 4920
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
nie

Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:
 
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 28.09.2017 r.
 
WRG.271.22.2017          
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                               UL. RYNEK 1
                                               66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELEFON 095 7426930    FAX 095 7426960
 
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
 
DOTYCZY: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” - dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych.
 
Zamawiający zawiadamia, iż unieważnia postępowanie przetargowe na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust.6  ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W postępowaniu na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych” Zamawiający naruszył ustawę Pzp w zakresie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, tj. w sposób wskazujący na konkretne produkty dystrybuowane przez firmę Moje Bambino poz. m.in. 1, 2, 7, 8 - 20, 32, 57,61, PanKotek poz. m.in. 3, Empis.pl – poz. m.in. 4,5 , Kajko. Specjalistyczny sklep internetowy – poz. m.in. 6, Haba – poz. m.in. 26, Wydawnictwo Epideixis – min. poz. 29, 30, InSchool – m.in. poz. 36 – 38, 44, 47,53, 54 Edupomoce – poz. m.in. 46, Intex – m.in. poz. 49, Ab-art. – m.in. poz. 51, Edufit – poz. m.in. 59.
Przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp nakłada na zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z treścią tego przepisu koresponduje art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który upoważnia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
 
Jeżeli więc zamawiający opisał przedmiot zamówienia naruszając art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp - dokonał wyboru oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania. Wskazana niezgodność uzasadnia unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup przedmiotowego towaru w zakresie dotyczącej części 1, ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie  wskazywała, iż sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia stanowi jedną z najistotniejszych czynności zamawiającego poprzedzających wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, która determinuje cały przebieg postępowania i może wywrzeć wpływ na jego wynik. Dlatego też zamawiający winien dokonywać tej czynności z poszanowaniem wyrażonej w art. 7 ust. 1 i 2 Pzp zasady nakładającej obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Ustawodawca stanął jednoznacznie na stanowisku, iż zamawiający nie może w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego formułować opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który bezpośrednio lub nawet pośrednio godziłby w wyżej wskazaną zasadę. Dyskryminujące opisanie przedmiotu zamówienia wpływa na mniejszą liczbę złożonych w postępowaniu ofert oraz może powodować oferowanie przez wykonawców produktów tylko i wyłącznie jednego producenta czy dystrybutora. W efekcie prowadzi to do powstania ułomnego rynku kreowanego przez zamawiających, na którym rzeczywistą konkurencję zastępuje quasi-konkurencja między dostawcami tej samej technologii lub produktów tego samego producenta lub dystrybutora.
Ustawodawca poprzez przesłanki negatywne określa, że przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję (art. 29 ust. 2 ustawy  Pzp), w tym także przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia,  z wyjątkiem przypadku, gdy jest to uzasadnione specyfiką zamówienia i jednocześnie zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne" (art. 29 ust. 3 ustawy Pzp). W przypadku oceny konkretnego stanu faktycznego, jako naruszenia zakazu sformułowanego w art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, wystarczającym jest uprawdopodobnienie utrudnienia konkurencji przy opisie przedmiotu zamówienia. Z przepisu tego wynika bowiem zakaz opisywania przedmiotu zamówienia w taki sposób, który mógłby potencjalnie zagrozić uczciwej konkurencji (tak też wyrok KIO z dnia 20.03.2009 r. sygn. akt KIO/UZP 285/09, 300/09, 303/09).
Naruszenie zasady wynikającej z art. 29 ust. 2 ustawy Pzp nastąpiło w sposób bezpośredni oraz pośredni. Bezpośrednie naruszenie zaszło, gdyż przedmiot zamówienia określany został w sposób wskazujący na konkretny produkt poprzez wskazanie znaków towarowych, oznaczeń, patentów lub pochodzenia. Taka sytuacja nastąpiła m.in. poprzez wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych – oznaczeń obrazkowych, na których wprost były wpisane nazwy producentów np. bambino” m.in. dla poz. 1, 2, 7, 8 - 20, 32, 57,61, „InSchool” – m.in. poz. 36 – 38, 44, 47,53, 54. Natomiast pośrednie naruszenie zasady poszanowania uczciwej konkurencji w odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia miało miejsce, gdy produkt opisany przez zamawiającego nie będzie nazwany, jednakże wymogi i parametry przedmiotu zamówienia zostaną określone tak szczegółowo, że aby je spełnić wykonawca musi dostarczyć jeden konkretny produkt. Powyższe stanowisko zostało rozwinięte w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7.01.2008 r. (sygn. akt KIO/UZP 28/07; KIO/UZP 100/07), w którego uzasadnieniu Izba stwierdziła, że: „Przepis art. 29 ust 2 ustawy Pzp zakazuje opisywania przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
Natomiast Sąd Okręgowy w Warszawie w wyroku z dnia 21 kwietnia 2011 r., sygn. akt III C 1161/09, wskazał: „Zakaz utrudniania uczciwej konkurencji jest naruszony wtedy, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zamawiający użyje oznaczeń czy parametrów wskazujących konkretnego dostawcę lub konkretny produkt, działając w ten sposób niezgodnie z obowiązkiem obiektywnego i równego traktowania wszystkich podmiotów mogących ubiegać się o zamówienie publiczne.”
W tym przypadku  ograniczenie zasady uczciwej konkurencji nastąpiło w wyniku opisania przedmiotu zamówienia w sposób na tyle szczegółowy i rygorystyczny, że bezpośrednio wskazywał na następujących dostawców tj.: Moje Bambino poz. m.in. 1, 2, 7, 8 - 20, 32, 57,61, PanKotek poz. m.in. 3, Empis.pl – poz. m.in. 4,5 , Kajko. Specjalistyczny sklep internetowy – poz. m.in. 6, Haba – poz. m.in. 26, Wydawnictwo Epideixis – min. poz. 29, 30, InSchool – m.in. poz. 36 – 38, 44, 47,53, 54 Edupomoce – poz. m.in. 46, Intex – m.in. poz. 49, Ab-art. – m.in. poz. 51, Edufit – poz. m.in. 59. Zamawiający zbyt rygorystycznie i szczegółowo dokonał opisu przedmiotu zamówienia stosując m.in. dokładne parametry techniczne, które nie były związane ze specyfiką projektu, np.: Rzutki – żabki: gra zręcznościowa. Opakowanie zawiera: 1 stojak, 4 woreczki zamykane na rzep. wymiary: 40 x 57 x 30,5 cm”, „wym. maty 250 x 75 cm • wym. sześcianów 12 x 12 x 12 cm • dla 2-4 graczy”, „Żelowy podkład zapewnia antypoślizgowość. • wym. 1,3 x 1,7 m. Znaki drogowe w woreczku - 16 znaków drogowych wykonanych z drewna, umieszczonych w woreczku. Wym. 9,5 cm”, „Metalowa waga szalkowa wraz z szalkami. Wymiary 160x490x200”, ”W zestawie: - 8 planet o śr. 15-36 cm, - Słońce o śr. 58 cm, - Księżyc o śr. 13 cm, - Pluton o śr. 13 cm”, „W zestawie 30 kafelków o wymiarach 10,5 x 5,5 cm”, „Wymiary po ułożeniu obrazka: 32 x 23 cm”, „Waga 11,90 kg”, „Wymiary 900x900x60mm”, „Plansze umieszcza się zamiennie w dużym stojaku wykonanym z drewna bukowego. Całość ma wymiar 65x130 cm”, „magnetyczna walizeczka. 300x300x37 mm”, „413x343x279 mm”, „Wym.:  47,5 x 39,5 cm”, „2 bramki o wym. 74 x 46 x 60 cm • piłka o śr. 15 cm”, „wym. 12 x 12 cm • 100 gram”, „W zestawie znajdują się 2 piłeczki styropianowe o średnicy 25 mm”, „drążki gimnastyczne o dł. 70 cm - 8 szt. obręcze o śr. 50 cm - 4 szt.  pachołki - 4 szt. (2 żółte, 2 czerwone)”, „bębenek, śr. 15,2 cm , cymbałki z pałeczkami, wym. 27 x 3,5 cm - klawesy, dł. 14 cm”, „worek na rzep z wytrzymałej tkaniny o wym. 32 x 40”, „wym. 96 (po wysunięciu modułu) x 74,5 x 59 (94 z aplikacją) cm”, „wym. końcówki 6 x 8 cm • dł. 29 cm”, „wym. 25 x 25 x 60 cm”, „11 elem. o dł. boku 32,5 cm”, „śr. 46 cm • dł. 280 cm”, „Wym. jednego elementu: dł. 39,5, szer. 12,5 , wys. 2,5 cm”, „wym. 60 x 69 x 104 cm • wym. tablicy 60 x 60 cm • wym. kuwety 55 x 19 cm”,
Ponadto Zamawiający niedostatecznie określił parametry produktów równoważnych. W przypadku określania produktów równoważnych zamawiający powinien jednoznacznie określić, jakie parametry przedmiotu zamówienia mają być równoważne i w jakim stopniu ta równoważność powinna być spełniona. W kontekście zamówienia pomocy edukacyjnych zamawiający powinien np. wskazać, że dana pomoc edukacyjna powinna posiadać np. «wymiary nie mniejsze niż... », .«posiadać m. in. kolory» itp.". Pogląd ten został wyrażony w Uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 kwietnia 2016 r.   (Sygn. akt KIO/KD 20/16 ). Natomiast w niniejszym postępowaniu w załączniku nr 5 a – opis przedmiotu zamówienia dla części 1 -  zamawiający nie zawarł żadnych określeń w zakresie równoważności. Jedynie w samej  tylko w SIWZ dla wszystkich (5) części postępowania w pkt. 3.12 zawarł zapis: „ Wskazania materiałów przy użyciu znaków towarowych, parametrów lub pochodzenia w opisie przedmiotu zamówienia należy rozmieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych materiałów stosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, a zamawiający dopuszcza dostawę produktów jakościowo równoważnych spełniających te same parametry techniczne i jakościowe jak wskazane w opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 3. Przedmiot zamówienia został w niektórych elementach wskazany przez Zamawiającego poprzez podanie standardu (marki handlowej lub jej odpowiednika) co ma jedynie przybliżyć wymagania, których nie można było opisać przy pomocy dokładnych i zrozumiałych określeń. Dopuszcza się więc  zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych – nie gorszych niż wskazany. Wskazane parametry (charakterystyka) zastosowanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazanie marki lub nazwy producenta określa klasę produktu”.
Ponadto Zamawiający w OPZ nie zastosował zapisów „wymiary nie mniejsze niż”, „waga nie mniejsza niż” tylko wprost określił wymiary większości pomocy dydaktycznych z dokładnością do 0,5 cm lub mniejszych – przykłady wskazano powyżej.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp), zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W myśl art. 93 ust. 2 Pzp, jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
Stosownie do art. 93 ust. 3 Pzp, o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty (w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert), podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
 
Z powyższego wynika, że wada uzasadniająca unieważnienie postępowania we wskazanej części tkwi w samym postępowaniu a jednocześnie jest istotna i nieusuwalna.  W szczególności bowiem opis przedmiotu zamówienia został dokonany z naruszeniem art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp . Wada ta stanowi skutek naruszenia wskazanych powyżej przepisów Pzp, co mogło mieć wpływ na wynik postępowania, w szczególności na liczbę ubiegających się o zamówienie Wykonawców oraz treść ofert w zakresie zaproponowanej ceny. Wada ta jednocześnie jest niemożliwa do usunięcia w trybie i w sposób uprawniony na tle przepisów Pzp i uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu zarówno na tle Pzp, jak i w świetle przepisów k.c.  
Z powyższych względów postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych podlega unieważnieniu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 28.09.2017 r.
 
WRG.271.22.2017          
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                               UL. RYNEK 1
                                               66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELEFON 095 7426930    FAX 095 7426960
 
INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU CZYNNOŚCI WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY DLA CZĘŚCI 3 ORAZ O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA
 
DOTYCZY: postępowania przetargowego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” - część 3 dostawa darów i zestawów Froebel’a.
 
Zamawiający zawiadamia, iż unieważnia przeprowadzoną czynność wyboru najkorzystniejszej oferty dokonaną w dniu 18.09.2017r. oraz unieważnia postępowanie przetargowe na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust.6  ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W postępowaniu na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - część 3 dostawa darów i zestawów Froebel’a”  Zamawiający naruszył ustawę Pzp w zakresie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, tj. w sposób wskazujący na konkretne produkty dystrybuowane przez firmę Froebel.pl Sp. z o.o., Al. Racławickie 7, 20-059 Lublin.
Przepis art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy Pzp nakłada na zamawiającego obowiązek unieważnienia postępowania w sytuacji, gdy postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Z treścią tego przepisu koresponduje art. 146 ust. 6 ustawy Pzp, który upoważnia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia o unieważnienie umowy w przypadku dokonania przez zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania.
 
Jeżeli więc zamawiający opisał przedmiot zamówienia naruszając art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp - dokonał wyboru oferty z rażącym naruszeniem przepisów ustawy Pzp, zamawiający stwierdzając tę okoliczność, ma obowiązek unieważnienia postępowania. Wskazana niezgodność uzasadnia unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup przedmiotowego towaru w zakresie dotyczącej części 3, ponieważ obarczone jest ono niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
 
Krajowa Izba Odwoławcza wielokrotnie  wskazywała, iż sporządzenie opisu przedmiotu zamówienia stanowi jedną z najistotniejszych czynności zamawiającego poprzedzających wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, która determinuje cały przebieg postępowania i może wywrzeć wpływ na jego wynik. Dlatego też zamawiający winien dokonywać tej czynności z poszanowaniem wyrażonej w art. 7 ust. 1 i 2 Pzp zasady nakładającej obowiązek przygotowania i przeprowadzenia postępowania w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Ustawodawca stanął jednoznacznie na stanowisku, iż zamawiający nie może w ramach postępowania o udzielenie zamówienia publicznego formułować opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który bezpośrednio lub nawet pośrednio godziłby w wyżej wskazaną zasadę. Dyskryminujące opisanie przedmiotu zamówienia wpływa na mniejszą liczbę złożonych w postępowaniu ofert oraz może powodować oferowanie przez wykonawców produktów tylko i wyłącznie jednego producenta czy dystrybutora. W efekcie prowadzi to do powstania ułomnego rynku kreowanego przez zamawiających, na którym rzeczywistą konkurencję zastępuje quasi-konkurencja między dostawcami tej samej technologii lub produktów tego samego producenta lub dystrybutora.
Ustawodawca poprzez przesłanki negatywne określa, że przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję (art. 29 ust. 2 ustawy  Pzp), w tym także przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia,  z wyjątkiem przypadku, gdy jest to uzasadnione specyfiką zamówienia i jednocześnie zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne" (art. 29 ust. 3 ustawy Pzp). W przypadku oceny konkretnego stanu faktycznego, jako naruszenia zakazu sformułowanego w art. 29 ust. 2 ustawy Pzp, wystarczającym jest uprawdopodobnienie utrudnienia konkurencji przy opisie przedmiotu zamówienia. Z przepisu tego wynika bowiem zakaz opisywania przedmiotu zamówienia w taki sposób, który mógłby potencjalnie zagrozić uczciwej konkurencji (tak też wyrok KIO z dnia 20.03.2009 r. sygn. akt KIO/UZP 285/09, 300/09, 303/09).
Naruszenie zasady wynikającej z art. 29 ust. 2 ustawy Pzp nastąpiło w sposób bezpośredni oraz pośredni. Bezpośrednie naruszenie zaszło, gdyż przedmiot zamówienia określany został w sposób wskazujący na konkretny produkt poprzez wskazanie znaków towarowych, oznaczeń, patentów lub pochodzenia. Taka sytuacja nastąpiła m.in. poprzez wskazanie w opisie przedmiotu zamówienia Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz - część 3 dostawa darów i zestawów Froebel’a - dla części 3 opisuKażde pudełko posiada oznaczenie w języku polskim oraz znak towarowy objęty prawem ochronnym  z symbolem ®. Do kompletu dołączona jest instrukcja i opis darów w języku polskim, a także Certyfikat opatrzony indywidualnym numerem i hologramem poświadczający oryginalność produktu i zgodność   z projektem F. Froebla”.
Natomiast pośrednie naruszenie zasady poszanowania uczciwej konkurencji w odniesieniu do opisu przedmiotu zamówienia miało miejsce, gdy produkt opisany przez zamawiającego nie będzie nazwany, jednakże wymogi i parametry przedmiotu zamówienia zostaną określone tak szczegółowo, że aby je spełnić wykonawca musi dostarczyć jeden konkretny produkt. Powyższe stanowisko zostało rozwinięte w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7.01.2008 r. (sygn. akt KIO/UZP 28/07; KIO/UZP 100/07), w którego uzasadnieniu Izba stwierdziła, że: „Przepis art. 29 ust 2 ustawy Pzp zakazuje opisywania przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję.
W tym przypadku  ograniczenie zasady uczciwej konkurencji nastąpiło w wyniku opisania przedmiotu zamówienia w sposób na tyle szczegółowy i rygorystyczny, że ograniczyło to krąg wykonawców – w tym postępowaniu zostały złożone tylko dwie oferty - zdolnych do wykonania zamówienia.
Zamawiający zbyt rygorystycznie i szczegółowo dokonał opisu przedmiotu zamówienia stosując m.in. określenia: Każda piłka ma średnicę 5 cm”, „w skład daru 3 wchodzi osiem małych sześcianów (2,5x2,5x2,5 cm)”, „Dar 10 to fioletowe, czarne, zielone, niebieskie, białe, czerwone, pomarańczowe i żółte drewniane punkty o średnicy 0,5 cm”, Drewniana siatka geometryczna o wymiarach 40cmx40cm”, „Jest to pierwszy w Polsce przewodnik metodyczny opracowany w oparciu o założenia pedagogiczne F. Froebla”.
Ponadto Zamawiający niedostatecznie określił parametry produktów równoważnych. W przypadku określania produktów równoważnych zamawiający powinien jednoznacznie określić, jakie parametry przedmiotu zamówienia mają być równoważne i w jakim stopniu ta równoważność powinna być spełniona. W kontekście zamówienia pomocy edukacyjnych zamawiający powinien np. wskazać, że dana pomoc edukacyjna powinna posiadać np. «wymiary nie mniejsze niż... », .«posiadać m. in. kolory» itp.". Pogląd ten został wyrażony w Uchwale Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 1 kwietnia 2016 r.   (Sygn. akt KIO/KD 20/16 ). Natomiast w niniejszym postępowaniu w załączniku nr 5 c – opis przedmiotu zamówienia dla części 3 -  zamawiający nie zawarł żadnych określeń w zakresie równoważności. Jedynie w samej  tylko w SIWZ dla wszystkich (5) części postępowania w pkt. 3.12 zawarł zapis: „ Wskazania materiałów przy użyciu znaków towarowych, parametrów lub pochodzenia w opisie przedmiotu zamówienia należy rozmieć jako określenie wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych materiałów stosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia, a zamawiający dopuszcza dostawę produktów jakościowo równoważnych spełniających te same parametry techniczne i jakościowe jak wskazane w opisie przedmiotu zamówienia w pkt. 3. Przedmiot zamówienia został w niektórych elementach wskazany przez Zamawiającego poprzez podanie standardu (marki handlowej lub jej odpowiednika) co ma jedynie przybliżyć wymagania, których nie można było opisać przy pomocy dokładnych i zrozumiałych określeń. Dopuszcza się więc  zaproponowanie w ofercie wszelkich równoważnych odpowiedników rynkowych – nie gorszych niż wskazany. Wskazane parametry (charakterystyka) zastosowanego standardu określają minimalne warunki techniczne, eksploatacyjne, użytkowe i funkcjonalne, jakie ma spełniać przedmiot zamówienia. Wskazanie marki lub nazwy producenta określa klasę produktu”.
Ponadto Zamawiający w OPZ nie zastosował zapisów „wymiary nie mniejsze niż”, tylko wprost określił wymiary niektórych pomocy dydaktycznych z dokładnością do 0,5 cm np. Wymiary segregatora 16 cm x 16 cm”, „Karty zalaminowane w formacie 27,5 cm x 10 cm”, żądał określonego zestawu kolorów „zielonym, czerwonym, fioletowym, białym, czarnym, niebieskim oraz żółtym”.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7 ustawy – Prawo zamówień publicznych (dalej Pzp), zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. W myśl art. 93 ust. 2 Pzp, jeżeli zamawiający dopuścił możliwość składania ofert częściowych, do unieważnienia w części postępowania o udzielenie zamówienia przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio.
Stosownie do art. 93 ust. 3 Pzp, o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadamia równocześnie wszystkich wykonawców, którzy złożyli oferty (w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert), podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
 
Z powyższego wynika, że wada uzasadniająca unieważnienie postępowania we wskazanej części tkwi w samym postępowaniu a jednocześnie jest istotna i nieusuwalna.  W szczególności bowiem opis przedmiotu zamówienia został dokonany z naruszeniem art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp . Wada ta stanowi skutek naruszenia wskazanych powyżej przepisów Pzp, co mogło mieć wpływ na wynik postępowania, w szczególności na liczbę ubiegających się o zamówienie Wykonawców oraz treść ofert w zakresie zaproponowanej ceny. Wada ta jednocześnie jest niemożliwa do usunięcia w trybie i w sposób uprawniony na tle przepisów Pzp i uniemożliwia zawarcie umowy niepodlegającej unieważnieniu zarówno na tle Pzp, jak i w świetle przepisów k.c.  
Z powyższych względów postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych  i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz” część 3 dostawa darów i zestawów Froebel’a, podlega unieważnieniu.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 18.09.2017 r.
WRG.271.22.2017           
 
Nazwa zamawiającego: GMINA MIĘDZYRZECZ
                                               UL. RYNEK 1
                                               66-300 MIĘDZYRZECZ
REGON 210966846
NIP 596-000-65-53
TELEFON 095 7426930    FAX 095 7426960
 
INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU POSTĘPOWANIA
 
prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz”.
 
Informacja o unieważnieniu postępowania dla części 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem.
 
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 j.t.) zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania. 
 
Uzasadnienie:
Dla części 2 do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty:
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Oferowany termin dostawy
1
BIOMED Neurotechnologie Spółka z o.o. Sp. k.,
al. Armii Krajowej 2/7, 50-541 Wrocław
10 590,00 zł
20 dni
4B
Centrum SEDNO Sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin
24 600,00 zł
10 dni
 
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia dla Część 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem kwotę 6 000,00 zł brutto.
Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
 
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty dla części 3: dostawa darów i zestawów Froebel’a.
 
Działając na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 j.t.)  informujemy, iż w toku prowadzonego postępowania zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty dla części 3, tj.:
Froebel.pl Sp. z o.o., Al. Racławickie 7, 20-059 Lublin
 
Uzasadnienie:
Oferta nr 3 spełniała wymogi stawiane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą liczbę punktów w oparciu o kryteria oceny ofert, a jej wartość nie przekracza środków jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
 
Dla części 3 do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty:
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Punktacja
Oferowany termin dostawy
Punktacja
Łączna punktacja
3
Froebel.pl Sp. z o.o., Al. Racławickie 7, 20-059 Lublin
64 648,80 zł
60
9 dni
40
100
4C
Centrum SEDNO Sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin
70 848,00 zł
54,75
10 dni
40
94,75
 
Informacja o odrzuceniu oferty Centrum SEDNO Sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin dla części 4: dostawa książek sensorycznych.
 
Uzasadnienie:
Dla części 4 do upływu terminu składania ofert złożono 2 oferty:
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Oferowany termin dostawy
4D
Centrum SEDNO Sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin
2 460,00 zł
10 dni
10
„CEZAS” Wiesław Halagiera, ul. Śląska 96, 66-400 Gorzów Wlkp.
6 002,40 zł
10 dni
 
Działając na podstawie art. 90 ust. 1 i 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający pismem z dnia 11.09.2017 r. poinformował wykonawcę, że powziął wątpliwość, czy oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia, gdyż cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 30% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania oraz średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. W związku z powyższym zamawiający wezwał wykonawcę do udzielenia wyjaśnień, w tym złożenia dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. W dniu 14.09.2017 r. wykonawca drogą elektroniczną poinformował zamawiającego, że cyt.: „W obliczeniu ceny popełniony został błąd rachunkowy przez składającego ofertę. W związku z powyższym wycofujemy swoją ofertę w zakresie części nr 4.”
Zgodnie z art. 90 ust. 3 ww. ustawy zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli dokonana ocena wyjaśnień potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
 
Informacja o unieważnieniu postępowania dla części 4: dostawa książek sensorycznych
Działając na podstawie art. 93 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 j.t.) zamawiający informuje o unieważnieniu postępowania. 
 
Uzasadnienie:
Zamawiający zamierzał przeznaczyć na realizację części 4 zamówienia kwotę 4 400,00 zł brutto. Zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, która zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty.
Oferta nr 10 złożona przez „CEZAS” Wiesław Halagiera, ul. Śląska 96, 66-400 Gorzów Wlkp. jest jedyną ofertą, która nie podlega odrzuceniu, natomiast jej cena przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
 
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty dla części 5: dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji.
 
Działając na podstawie art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 j.t.)  informujemy, iż w toku prowadzonego postępowania zamawiający dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty dla części 5, tj.:
Infomiks Sp. z o.o., Motycz 232A, 21-030 Motycz
 
Uzasadnienie:
Oferta nr 2 spełniała wymogi stawiane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i uzyskała najwyższą liczbę punktów w oparciu o kryteria oceny ofert, a jej wartość nie przekracza środków jakie zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia.
 
Dla części 5 do upływu terminu składania ofert złożono 4 oferty:
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Cena brutto
Punktacja
Oferowany termin dostawy
Punktacja
Łączna punktacja
2
Infomiks Sp. z o.o., Motycz 232A, 21-030 Motycz
3 225,95
60
10 dni
40
100
 
4E
Centrum SEDNO Sp. z o.o., ul. Niepodległości 44-48, 75-252 Koszalin
4 920,00
39,34
10 dni
40
79,34
7
PORE Investment Grzegorz Słownik, ul. Polna 13D, 64-360 Zbąszyń
4 821,60
40,14
10 dni
40
80,14
9
„CEZAS” Wiesław Halagiera, ul. Śląska 96, 66-400 Gorzów Wlkp.
3 384,96
57,18
10 dni
40
97,18
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Międzyrzecz, 01.09.2017 r.
 
 
WRG.271.22.2017
 
Wykonawcy biorący udział w postępowaniu
 
Dotyczy: „Dostawa pomocy dydaktycznych i edukacyjnych do oddziałów przedszkolnych w Gminie Międzyrzecz”: Część 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek i materiałów plastycznych, Część 2: dostawa zestawu biofeedback
z oprogramowaniem, Część 3: dostawa darów i zestawów Froebel’a, Część 4: dostawa książek sensorycznych, Część 5: dostawa oprogramowania Microsoft Office  2016 standard dla edukacji.
 
Działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych Gmina Międzyrzecz przekazuje informacje z otwarcia ofert na ww. zadanie.
Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę:
- Dla części 1: dostawa pomocy edukacyjnych, dydaktycznych, oprogramowania, zabawek
i materiałów plastycznych 128 790,00 zł brutto,
- Dla części 2: dostawa zestawu biofeedback z oprogramowaniem 6 000,00 zł brutto,
- Dla części 3: dostawa darów i zestawów Froebel’a 64 656,00 zł brutto,
- Dla części 4: dostawa książek sensorycznych 4 400,00 zł brutto,
- Dla części 5: dostawa oprogramowania Microsoft Office 2016 standard dla edukacji 5 269,70 zł brutto.
W wymaganym terminie wpłynęły oferty od następujących wykonawców:
 
Nr oferty
Nazwa i adres wykonawcy
Część
  • WRG-271-22-2017-ogloszenie (PDF, 260.4 KiB) Data publikacji: 2017-08-18 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-18
  • WRG-271-22-2017-SIWZ (RAR, 6.8 MiB) Data publikacji: 2017-08-18 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-18
  • WRG-271-22-2017-ogł-o-zm-ogłoszenia-22-08-2017 (PDF, 90.9 KiB) Data publikacji: 2017-08-22 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-22
  • WRG-271-22-2017-ogł-o-zm-ogłoszenia-23-08-2017 (PDF, 91.3 KiB) Data publikacji: 2017-08-23 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-23
  • WRG-271-22-2017-modyfikacja-SIWZ-22-08-2017 (PDF, 381.2 KiB) Data publikacji: 2017-08-23 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-22
  • WRG-271-22-2017-modyfikacja-SIWZ-23-08-2017 (PDF, 333.8 KiB) Data publikacji: 2017-08-23 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-23
  • WRG-271-22-2017-odpowiedz-napytania-do-siwz-28.08.2017 (PDF, 1.5 MiB) Data publikacji: 2017-08-28 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-28
  • ZAL-5A-formularz -cenowy-OPZ-cześć-1-modyfikacja (DOCX, 5.9 MiB) Data publikacji: 2017-08-28 | Data wytworzenia informacji: 2017-08-28
  • WRG-271-22-2017-rozstrzygniecie-cz.2-3-4-5-18-09-2017 (PDF, 974.1 KiB) Data publikacji: 2017-09-18 | Data wytworzenia informacji: 2017-09-18
  • WRG-271-22-2017-unieważnienie-cz.3-28-09-2017 (PDF, 1.4 MiB) Data publikacji: 2017-09-28 | Data wytworzenia informacji: 2017-09-28
  • WRG-271-22-2017-unieważnienie-cz.1-28-09-2017 (PDF, 1.1 MiB) Data publikacji: 2017-09-28 | Data wytworzenia informacji: 2017-09-28
  • WRG-271-22-2017-ogł-o-udz-zamowienia-30-10-2017 (PDF, 145.3 KiB) Data publikacji: 2017-10-30 | Data wytworzenia informacji: 2017-10-30
  • Rejestr zmian

    Podmiot udostępniający informację:
    Podmiot udostępniający informację:
    Urząd Miejski w Międzyrzeczu
    Osoba, która wytworzyła informację:
    Osoba, która wytworzyla informację:
    Katarzyna Szadkowska
    Data wytworzenia informacji:
    Data wytworzenia informacji:
    2017-08-18
    Osoba, która odpowiada za treść:
    Osoba, która odpowiada za treść:
    Katarzyna Szadkowska
    Data wprowadzenia do BIP
    Data wprowadzenia do BIP
    2017-08-18 18:52:49
    Wprowadził informację do BIP:
    Wprowadził informację do BIP:
    Data udostępnienia informacji:
    Data udostępnienia informacji:
    2017-08-18 18:57:54
    Osoba, która zmieniła informację:
    Osoba, która zmieniła informację:
    Data ostatniej zmiany:
    Data ostatniej zmiany:
    2017-10-30 11:07:49
    Artykuł był wyświetlony:
    Artykuł był wyświetlony:
    2370 raz(y)
    Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »